מניפולציה מנואלית ודמיון מודרך

תנועה עדינה שמלווה את התהליך הטיפולי
ומסייעת לגוף לחזור לתפקוד הנאבד בצורה הטובה ביותר והמהירה ביותר

מנואלית ודימיון מודרך להצלחת הטיפול

ב נוירו שיקום משלבים שיטות דיקור שונות יחד עם מניפולציה מנואלית ודימיון מודרך.

 

ויזואליזציה עם גירוי חיצוני – כאן המטופל מדמיין שהרגל הפגועה שלו זזה ובאותו זמן מטפל מניע לו את הרגל. הפעולה אינה מובנת מאליה כך שהמטפל צריך להנחות את המטופל: תחשוב שהרגל נעה כלפי מעלה, תחשוב שהרגל נעה בסיבובים (רוטציות) עם כיוון השעון, כעת אני משלים סיבוב ומתחיל סיבוב נוסף…

פגיעה בגפה (זרוע או רגל) בעקבות ,אירוע מוחי, מובילה במיקרים רבים ל: חולשה של אותה גפה, הפחתה בתחושתיות, מוגבלות בטווח התנועה ובמיקרים רבים לשיתוק של הגפה.

שיתוק של הגפה עלול להתבטא בשני אופנים:

  • גפה ספסטית (טונוס מוגבר של השריר)

  • גפה פלאסידית (טונוס שרירים נמוך)

בהרבה מין המיקרים המטופל סובל מכאבים ממקודים במפרק (כתף,מרפק,שורש כף יד, ירך, ברך, כף רגל) או כאבים שמקרינים לאורך הגפה.

כאבים אלו גורמים הן למצב רוח ירוד אצל המטופל והן לכאבים מוגברים בזמן פעילות כגון: פיזיותרפיה או ריפוי בעיסוק (רוב המטופלים עם טונוס גבוה מרגישים החמרה בכאב בזמן העבודה עם הפיזיותרפיסט או המרפא בעיסוק)

כאשר מטפלים באדם הסובל מספסטיות קשה, שגורמת לכיווץ כול השרירם של הגפה, בד"כ הוא סובל מכאבים נוראים במפרק.

בזמן הדיקור, שמתבצע לעיתים קרובות בגוף או בראש (אך לא באותה הגפה הפגועה), אני מנצל את אפקט הרפיה שיוצר הדיקור, כדי לבצע העבודה המנואלית (אקטיבית או פסיבית) על אותה הגפה, בתנועות משחררות וסיבוביות ולגרום לגידים ולרצועות להמתח לאיטם.

המטרה להיות קשובים ליכולות של הגוף ולהתנגדויות שקיימות כתוצאה מהספסטיות המוגברת וללוות את התנועה עד לפתיחה המקסימלית של הגפה וללא כאבים.

 

דילוג לתוכן